Cuprins: Vezi continutul acestui articol
Exista o zicala ce spune ca “Ambalajul vinde produsul prima oara, insa ce este inauntru vinde produsul a doua oara”. Asadar, ambalajul este important, insa cei ce au afaceri pot reduce costurile de ambalare in timp ce pastreaza integritatea si identitatea de brand a produselor lor. Exista solutii de ambalare si strategii care ajuta la economisirea timpului si banilor ce sunt investiti in procesul de ambalare.
Pe termen lung, afacerile cheltuie o avere cu folia cu bule necesara umplerii cutiilor pentru protectia produselor. Pe langa asta, cheltuie bani si cu design-ul ambalajelor pentru a-si consolida imaginea brandului si pentru a crea experiente memorabile de “unboxing” pentru clienti.
Deseurile din ambalajele produselor dvs ajung sa fie o problema pentru mediu. Se estimeaza ca in jur de 165 de milioane de colete sunt trimise in fiecare an doar in Statele Unite ale Americii. Planeta deja se lupta cu problema deseurilor si a reciclarii.
Care sunt factorii care contribuie la cresterea costurilor de ambalare?
Costurile materialelor nu sunt singurul factor care contribuie la costurile de ambalare. De fapt, sunt cativa factori care cresc aceste costuri:
- Modul de depozitare a materialelor si linii de ambalare proiectate gresit
- Durata prea mare a procesului de ambalare
- Folosirea de cutii mult prea mari pentru dimensiunea produselor
- Materiale de ambalare ineficiente, care permit deteriorarea produselor
- Modele de productie ineficiente
- Neoptimizarea procesului de ambalare
- Costuri mari de livrare
Luand o abordare holistica a reducerii costurilor, afacerea dvs va identifica modalitati de imbunatatire a procesului de ambalare fara a compromite calitatea.
-
Imbunatatiti modul de depozitare a materialelor si liniile de ambalare
Pe masura ce afacerea dvs creste, este normal ca si numarul de materiale de ambalare pe care le folositi sa creasca. Exista o mare varietate de materiale de ambalare disponibile pe piata, fiecare categorie avand variatiile sale.
Materiale de ambalare |
Exemple |
Carton |
Ondulat |
Folie |
– Film standard din plastic – Folie stretch – Folie din plastic care se micsoreaza la caldura |
Pungi din plastic |
– Inchidere cu fermoar – Inchidere cu capse – Inchidere cu adeziv – Inchidere cu snur – Cu buzunare izoterme – Plicuri de spuma |
Hartie |
– Hartie Kraft inalbita – Hartie creponata – Hartie Kraft Natron – Hartie gri – Hartie maro – Hartie tratata cu ulei – Hartie Courant |
Materiale de umplere |
– Punga cu spuma – Pungi cu aer – Styrofoam – Fulgi/pufuleti de spuma – Lana de lemn – Lana de hartie – Fibre de hartie/placa de fibre – Boabe din gel de siliciu – Folie cu bule – Folie de spuma |
Analizati modul in care este aranjat depozitul dvs. Aveti materialele de ambalare depozitate intr-un mod organizat? Exista vreun mod prin care sa simplificati aranjarea si sa va accelerati procesul general de ambalare? Daca doriti sa va imbunatatiti operatiunile existente, incercati sa realizati urmatorii pasi:
-
Analizati stocul curent de materiale de ambalare
-
Identificati articole similare ce pot fi grupate impreuna
-
Identificati materialele de ambalare pe care nu le folositi frecvent si grupati-le impreuna
Daca aveti linii de ambalare multiple este de preferat sa le reduceti la doar cateva linii foarte optimizate. In locul unui proces dispersat si descentralizat, unitatea dvs va reduce costurile cu forta de munca prin reducerea la minimum a deseurilor si va avea o productivitate mai buna prin accelerarea procesului de ambalare.
De asemenea, veti reduce costurile prin reducerea la minimum a spatiului necesar de depozitare si a costurilor asociate cu acesta, cum ar fi iluminatul si incalzirea.
-
Reduceti timpul de ambalare cu ajutorul automatizarilor
Reducerea costurilor asociate materialelor va compromite drastic calitatea ambalajului dvs? Vestea buna este ca exista o alta metoda eficienta de reducere a costurilor: cresterea productivitatii prin reducerea timpilor de ambalare.
Forta dvs de lucru s-ar putea sa petreaca timp valoros facand urmatoarele sarcini din procesul de ambalare:
-
Fabricare de carton ondulat
-
Asamblare si securizare cutii de carton
-
Introducere de divizoare sau de materiale de umplutura in colete
-
Lipire si asigurare colete
De fapt, unii dintre pasii procesului de ambalare care consuma cel mai mult timp ii reprezinta lipirea si etansarea, deoarece acesti pasi sunt foarte importanti pentru produsele dvs. Un colet sigilat necorespunzator are sanse mari de deteriorare.
Adesea, timpii lungi de etansare sunt cauzati de echipamentele de etansare vechi si defectuoase sau unei linii de ambalare bazata foarte mult pe munca manuala.
Pentru a va da seama daca aveti aceste probleme, ganditi-va in primul rand daca echipamentele dvs se defecteaza in mod regulat, costand timpul echipei?
De asemenea, vi se intampla adesea ca masinile dvs de etansare sa se strice, ducand la blocaje de banda sau taieturi gresite care incetinesc intregul flux de lucru?
Un astfel de mediu incetineste echipa dvs, duce la munca redundanta si creste numarul de inspectii manule pe care trebuie sa le efectueze lucratorii.
Pe de alta parte, masinile care functioneaza defectuos s-ar putea sa nu fie problema dvs, deoarece nu aveti masini care sa functioneze defectuos in primul rand. Este posibil sa utilizati procese manuale de ambalare care ar putea fi usor automatizate.
O linie automatizata de ambalare va imbunatati operatiunile dvs in urmatoarele moduri:
-
Productie sporita: automatizarea va accelera procesul de ambalare, facand afacerea dvs mai profitabila.
-
Reducerea amprentei de carbon: etansarea manuala produce o cantitate mare de deseuri. O masina automata foloseste doar cantitatea exacta de material necesara.
-
Reducerea accidentelor de munca: automatizarea reduce probabilitatea de accidentari repetitive, reducand la minimum riscul de absenteism si reclamatii pentru vatamari la locul de munca.
-
Imbunatirea reputatiei marcii: Echipamentele insemna precizie, oferindu-va produse perfect ambalat si securizate. Astfel, puteti sa prezentati clientilor dvs un produs care arata mai bine si sa reduceti in acelasi timp posibilitatea de deteriorare.
-
Optimizati ambalarea folosind cutii mai mici
Pentru a reduce costurile cu ambalarea, va trebui sa va ganditi si la reducerea costurilor de transport.
Inainte de 2015, UPS si FedEx foloseau greutatea pentru a stabili pretul transporturilor. In teorie, acest lucru avea sens, dar in practica transportatorii pierdeau bani. Clientii foloseau cutii mari pentru a expedia produse relativ mici, consumand inutil spatiu care ar fi putut fi alocat unui alt client.
Pentru a remedia aceasta problema, UPS si FedEx au introdus pretul dimensional. Acesta functioneaza prin cantarirea produsului pentru a obtine ”rata normala de greutate” si prin calcularea volumului pentru a gasi “greutatea dimensionala”. Clientul va plati dintre cele doua, pretul care este mai mare.
Cand expediati produse relativ mici in cutii mari, pierdeti o oportunitate simpla de economisire. Luati in considerare urmatoarele strategii pentru a optimiza ambalarea si pentru a reduce costurile de transport:
-
Maximizati spatiul de ambalare: expediati cat mai multe produse posibil intr-o singura cutie.
-
Diversificati-va materialele de ambalare: in loc sa utilizati aceleasi trei dimensiuni de cutie, evaluati dimensiunea medie a expedierii si asigurati-va ca aveti un ambalaj adecvat care nu va costa prin rata de volum dimensional.
-
Folositi plicuri captusite: unele dintre produsele dvs pot fi suficient de mici pentru a intra in plicuri mari, captusite, mai degraba decat in cutii mici.
-
Automatizati-va procesul: solutiile utomate de ambalare pot selecta rapid cutia optima pentru fiecare produs in functie de dimensiune.
-
Negociati tarifele de expediere: daca expediati un volum mare de produse in mod regulat, contactati managerul de cont si discutati despre pretul preferat. Amintiti-va ca totul este negociabil. Examinati datele de expediere pentru a intelege profilul dvs de afacere inainte de a incepe negocieri cu transportatorul.
-
Reduceti numarul de retururi asigurandu-va ca produsele sunt ambalate si transportate corespunzator
Deteriorarile aduse produselor dvs in timpul transportului va costa afacerea intr-un mod dureros. Atunci cand un client returneaza un produs deteriorat, costurile de productie, ambalare, expediere si returnare nu mai pot fi recuperate. Mai mult decat atat, va puneti in pericol relatia cu un client care s-ar putea sa nu mai cumpere niciodata de la dvs sau mai rau, care ar putea sa isi impartaseasca experienta negativa cu prietenii, familia sau pe retele sociale.
Exista doua cauze principale de deteriorare a produsului: ambalare defectuoasa si probleme la transport. In timp ce prima cauza este mai usor de abordat, a doua pare greu de gestionat. Cum poti controla ceva care este literalmente in afara spatiului de depozit?
Ce se califica drept daune de transport?
In primul rand, trebuie sa intelegem cauzele problemelor de transport. Adesea, acestea apar atunci cand exista un impact brusc sau o vibratie prelungita in timpul transportului.
O alta cauza a deteriorarii in timpul transportului este instabilitatea incarcaturii. Daca transportatorul nu isi stivuieste in mod corespunzator incarcaturile sau daca isi stivuieste paletii prea sus, produsele se pot deteriora.
Unele cauze, precum vibratiile prelungite, pot fi greu de evitat. In aceste cazuri, este importanta investitia in ambalaje durabile, cum sunt cutiile rezistente sau materialele de umplutura pentru protectie.
Chiar daca este din vina transportatorului, instabilitatea incarcaturii este greu de dovedit. O abordare recomandata este sa utilizati mai multi transportatori si sa determinati care operator va gestioneaza cel mai mare volum de produse deteriorate si returnate.
Daca identificati un astfel de operator, puteti fie sa discutati problema cu managerul de cont, fie sa renuntati la acel operator si sa alegeti altul, mai de incredere.
-
Reganditi-va modelul de operatiuni de ambalare
Producatorii de produse au adoptat strategia de productie “Just-in-Time” (JIT). Acest model se refera la faptul ca produsele sunt create in conformitate cu cererea de pe piata, fara a se crea surplus. El permite o reducere drastica a stocurilor, eliberand capital si spatiu in depozite. In acest caz este folosita o abordare bazata pe matematica pentru a se calcula necesarul de stocuri pentru a evita epuizarea lor si dezamagirea clientilor.
Puteti aplica acelasi model si pentru ambalajele dvs. Materialele de ambalare discutate mai devreme ocupa mult spatiu in depozit. Poate fi destul de greu de gasit loc pentru stocarea unor cantitati mari de materiale folosite la impachetarea si expedierea de colete, precum carton ondulat, hartie si plastic.
Cum puteti adopta un model de ambalare „Just-in-Time”? Raspunsul este simplu: prin implementarea unui sistem WMS de ambalare. O varianta si mai buna este sa folositi un furnizor de ambalaje care ofera acest serviciu. In loc sa va expedieze toate comenzile de carton ondulat si hartie direct catre dvs, furnizorul dvs depoziteaza aceste produse si le trimite dupa cum este necesar.
Daca va ingrijorati ca s-ar putea sa nu primiti ambalajele la timp sau sa le primiti la limita, cautati un furnizor ce ofera servicii de trimiteri preprogramate sau automate ale materialelor de ambalare pe baza datelor din istoricul companiei dvs.
-
Ramaneti la curent cu inovatiile industriei de ambalaje
Informati-va constant cu privire la schimbarile din industria ambalajelor. Fiti atent in special la schimbarile legate de sectorul dvs, fie ca este vorba despre cel alimentar, cosmetic sau farmaceutic. Industria ambalajelor investeste in cercetare si dezvoltare pentru a proiecta produse mai durabile, mai usoare, mai sigure si mai ecologice.
Toate acestea contribuie la scaderea cheltuielilor. Ambalajele mai durabile reduc probabilitatea deteriorarii in timpul transportului. Ambalajele minimale limiteaza spatiul ocupat in camioanele de transport. Ambalajele securizate reduc probabilitatea de deteriorare a produselor transportate. In plus, brandul dvs va beneficia de o mai buna reputatie daca veti folosi ambalaje prietenoase cu mediul.
Daca ramaneti la curent cu inovatiile aveti mai multe sanse sa ramaneti si in fata competitorilor. Urmariti noile tendinte si evaluati modul in care acestea ar putea avea impact asupra afacerii dvs:
-
Cercetari cu privire la alternative la plastic, cum ar fi materiale pe baza de fibre
-
Echipamente robotice pentru alegerea si sortarea materialelor si pentru ambalare
-
Ambalaje inteligente care folosesc Internetul lucrurilor (Internet of things) pentru a urmari marfurile in lantul de aprovizionare
-
Imprimare 3D pentru proiectarea si personalizarea ambalajelor
-
Reproiectati ambalajul pentru optimizare
Reducerea costurilor in detrimentul sigurantei produsului nu este niciodata o idee buna. Uneori, ambalajele produselor sunt costisitoare din cauza stilului, nu a substantei. Luati in considerare reproiectarea ambalajului actual pentru a-l optimiza pentru spatiu. In plus, puteti reduce costul unor detalii suplimentare, cum ar fi etichetele, prin imprimarea de
elemente grafice sau logo-uri direct pe ambalaj.
-
Testati produse noi de ambalare, dar cumparati in cantitati mici
Atunci cand descoperiti un nou tip de ambalaj, nu il adoptati in totalitate de la inceput. In schimb, cumparati o cantitate mica si evaluati cum rezista ambalajul in diferite conditii. Este posibil sa gasiti materiale care rezista mai bine la deteriorari in timpul transportului, limitand suma de bani pe care o pierdeti pentru retururi si pentru inlocuirea produselor.
Pe de alta parte, daca materialele nu se ridica la nivelul asteptarilor, nu aveti o cantitate mare ramasa pe stoc. Ultimul lucru de care aveti nevoie este un surplus de materiale de ambalare necorespunzatoare.
-
Variati costurile de ambalare in functie de durabilitatea marfurilor
Nu toate produsele dvs necesita atentie maxima. Unele produse sunt mai rezistente si pot fi transportate cu ambalaj minim. Altele vor trebui sa fie placute vizual si vor avea nevoie de materiale de ambalare premium. Incercati sa impartiti produsele dvs in functie de categoriile de ambalaje necesare:
Durabile: Pentru aceste produse, sunt suficiente simple cutii deschise si acoperite cu o husa de protectie impotriva murdariei si prafului.
Costuri standard: Costul ambalajului trebuie sa fie sub 2% din costul produsului.
Fragile: Aceste produse au nevoie de componente interne necesare pentru securizarea produselor si de materiale de ambalare necesare pentru protectia impotriva miscarilor din timpul transportului.
Costuri standard: Costul ambalajului trebuie sa se incadreze intre 3 pana la 7% din costul produsului.
Materiale de marketing: Aceste materiale au costuri mai mari deoarece necesita design de produs si servicii profesionale de imprimare.
Costuri standard: Costul ambalajului trebuie sa se incadreze intre 3 pana la 7% din costul produsului.
Complexe: Acestea sunt produsele care au nevoie de ambalare complexa. Este posibil ca aceste produse sa fie componente calibrate sau echipamente sensibile. Ele necesita ambalaje specializate, personalizate si extrem de durabile.
Costuri standard: Costul ambalajului trebuie sa se incadreze intre 8 si 10% din costul produsului.
Puteti face economii semnificative prin reducerea costurilor de ambalare
Ambalarea este o parte inevitabila a vanzarii de produse. Nu va faceti griji, nu trebuie sa fie o componenta exorbitant de scumpa. Mai mult decat atat, decizia de a reduce costurile de ambalare nu inseamna ca trebuie sa puneti in pericol integritatea si securitatea produselor dvs. Mai degraba, reducerea sumelor cheltuite pe ambalare inseamna sa abordati o viziune holistica asupra proceselor dvs actuale.
Intelegeti unde sunt distribuiti banii dvs in prezent. Identificati lucrurile care va incetinesc procesele curente de ambalare, cum ar fi defectiunile echipamentelor sau o aranjare gresita a depozitului. Modernizati-va echipamentele, eficientizati procesele existente, reproiectati-va ambalajele existente pentru a le optimiza dimensiunile si urmariti noutatile din industria materialelor de ambalare.
Luand in serios atat design-ul de ambalaj, cat si si costurile de ambalare, puteti face economii substantiale de costuri si puteti creste marja de profit.
Date de contact:
Showroom Z Spot Media
Str. Bd. Timisoara Nr. 84 (incinta COMET), Bucuresti
Tel: 021 420 5093
Fax: 021 404 3368
Email: office@zspotmedia.ro
Website: www.zspotmedia.ro