Inceperea unei afaceri in domeniul personalizarii de obiecte prin sublimare

Sublimarea este o tehnica de imprimare orientata spre personalizarea de cani, tricouri, cadouri si obiecte promotionale. Principiul sublimarii este simplu: hartia de termotransfer printata cu design-ul dorit este plasata deasupra obiectului care se doreste a fi personalizat, iar apoi obiectul este introdus intr-o presa termica. Caldura generata de acest echipament determina cerneala sa se transforme in gaz, iar presiunea ajuta la transferul imaginii pe obiect.

Istoric

Inainte de aparitia imprimantelor modificate pentru procesul de sublimare la jumatatea anilor 1980, transferurile prin sublimare erau realizate cu ajutorul echipamentelor tipografice. Din cauza costurilor foarte mari, volumele mici de productie nu erau rentabile. Imprimantele de sublimare de tip desktop permit acum atat companiilor, cat si persoanelor fizice sa realizeze chiar si un singur transfer la un cost scazut, acest lucru deschizand un nou segment de piata pentru obiectele personalizate.

Echipamente necesare

Inceperea unei afaceri in domeniul sublimarii nu a fost niciodata mai usoara si mai ieftina. Cerintele minime constau doar intr-un program de design grafic, o imprimanta de sublimare si o presa termica. Consumabilele includ hartie de sublimare, cerneala de sublimare sau toner si cateva mostre pe care sa le prezentati posibililor clienti. Cresterea numarului de furnizori permite onorarea si livrarea comenzilor cu volum mare in doar cateva zile, eliminand nevoia realizarii de stocuri mari de produse.

Limitari ale tehnologiei

Procesul de sublimare este limitat la imprimarea pe anumite suprafete sintetice, numite substraturi. Materialele textile trebuie sa aiba un continut mare de poliester, pe cand obiectele dure necesita o suprafata speciala din polimer. Din cauza naturii translucente ale cernelurilor de sublimare, obiectele imprimate trebuie sa fie de culoare alba (Anumite tricouri in culori pastel pot fi acceptate de asemenea, desi culorile pot suferi alterari).

Produse sublimabile

Avand in vedere popularitatea in continua crestere a procesului de sublimare, producatorii au incercat sa raspunda provocarii de a aduce pe piata noi produse sublimabile. Spre exemplu, tricourile cu 100% poliester erau in trecut o raritate, insa acum sunt disponibile de la majoritatea depozitelor mari de haine. Fata de bine-cunoscutele cani de sublimare, gama de obiecte s-a imbogatit cu articole precum: puzzle, mouse-pad, huse de perna, cravate, sorturi, steaguri, bannere, chei de masina, magneti, ornamente, placi decorative, brichete, rame de fotografii, etc. Toate acestea pot fi tratate pentru a fi compatibile cu procesul de sublimare, sau pot fi produse special pentru acest scop.

Utilizarea la nivel industrial

Sublimarea era deja utilizata de ceva timp la nivel industrial, in principal pentru decorarea unor loturi intregi de materiale textile ce pot fi apoi folosite pentru productia de imbracaminte, fete de masa, perdele si lenjerii de pat. Abilitatea sublimarii de a imprima usor si rapid design-uri complexe si multicolore au plasat insa aceasta metoda pe primul loc si in topul preferintelor pentru printarea unor loturi mici dintr-un anumit design.

Idei de vanzari si marketing

Desi procesul de sublimare este limitat la anumite produse, modurile in care aceste produse pot fi marketate si vandute pe piata sunt limitate doar de imaginatie. Strangeri de fonduri, evenimente, cadouri corporate, premii, magazine de mall, carnavaluri, standuri din cadrul targurilor, comenzi pe mail sau pe internet, toate acestea pot fi canale de desfacere a produselor dvs. Clientii pot fi scoli, echipe sportive, diverse firme, muzee, restaurante, spitale, precum si persoane fizice. Practic, va puteti adresa oricui ar putea aprecia si beneficia de pe urma obiectelor personalizate.

Date de contact:

Showroom Z Spot Media
Bd. Timisoara Nr. 84 (incinta COMET), Bucuresti
Tel: 021 420 5093
Fax: 021 404 3368
Email: office@zspotmedia.ro
Website: www.zspotmedia.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *