Atelier personalizare tricouri, transfer termic, start-up-uri, volum mic de lucru

Solicita pret
0729.288.837    Denis Stanciu

Atelier personalizare tricouri, transfer termic, start-up-uri, volum mic de lucru

Atelierul de personalizare tricouri se adreseaza start-up-urilor si antreprenorilor din domeniul personalizarii de materiale textile de dimensiuni mici, prin tehnica transferului termic. Aceste afaceri pot fi ateliere de creatie vestimentara, copy-shop-uri sau magazine online. Datorita faptului ca necesita o investitie initiala foarte mica, achizitia poate fi realizata atat prin capital propriu, cat si prin finantare nerambursabila de la stat, in cazul infiintarii unui SRL-D. Atelierul se poate adresa si firmelor deja existente pe piata, care doresc extinderea gamei de servicii prestate.

Contacteaza un consultant pentru mai multe informatii despre aceasta afacere la cheie!

Solicita informatii
1. APLICABILITATE

Produse finite

 

Piete si marime firma

Atelierul de personalizare tricouri se adreseaza start-up-urilor si antreprenorilor din domeniul personalizarii de materiale textile de dimensiuni mici, prin tehnica transferului termic. Aceste afaceri pot fi ateliere de creatie vestimentara, copy-shop-uri sau magazine online. Datorita faptului ca necesita o investitie initiala foarte mica, achizitia poate fi realizata atat prin capital propriu, cat si prin finantare nerambursabila de la stat, in cazul infiintarii unui SRL-D. Atelierul se poate adresa si firmelor deja existente pe piata, care doresc extinderea gamei de servicii prestate.

 

2. INVESTITIE SI INFORMATII FINANCIARE

Investitie necesara in utilaje

Atelierul contine minimul de echipamente de care aveti nevoie pentru a personaliza tricouri cu ajutorul foliilor de transfer termic:
- Cutter plotter Refine MH721
- Presa termica HP3804
 
Totalul investitiei initiale in echipamente este de 699 euro fara TVA.
 
De asemenea, puteti opta si pentru un kit initial de consumabile ce contine:
- 20 de tricouri albe Fruit of the Loom
- 5mp autocolant termotransfer Siser (culoare la alegere)
 
Totalul investitiei initiale in kit-ul de consumabile este de 99 euro fara TVA.

Marja profit

Marja de profit pe care o puteti obtine cu ajutorul acestui atelier poate varia in functie de factori asa cum sunt: preturile furnizorilor, preturile medii alea pietei din zona geografica unde va desfasurati activitatea sau marimea comenzilor primite de la clienti. Astfel, marja poate varia intre 50% si 300%, in functie de tipul si calitatea materialului personalizat, precum si de tipul, marimea si complexitatea modelului ales de clienti. In timp, prin achizitii repetate de materiale si consumabile, prin cresterea comenzilor la furnizori sau prin cresterea productivitatii, marja obtinuta va creste progresiv, putand chiar sa depaseasca valorile medii obtinute de in mod normal. Spre exemplu, afacerile nisate vor genera o marja mai mare de profit, intrucat clientii vor fi dispusi sa plateasca mai mult pentru un produs pe care nu il gasesc foarte usor pe piata (tricouri personalizate cu imagini/logo-uri ale unor formatii muzicale, jocuri video sau seriale TV).

 
 
Productivitate obtinuta
Productivitatea de lucru are valori diferite in functie de materialele folosite, de numarul de procese prin care trebuie sa treaca, precum si de complexitatea modelelor care vor fi aplicate pe materialul textil.  Cu ajutorul acestui atelier veti avea o productivitate medie de 20 de tricouri pe zi. In timp, dupa ce va obisnuiti cu echipamentele si cu tehnica de lucru, va puteti chiar si dubla productivitatea.
 
Stocuri initiale de consumabile si materiale
 
Pentru inceput veti avea nevoie de un stoc de materiale si consumabile, atat pentru testele initiale, cat si pentru onorarea primelor comenzi. Astfel, veti avea nevoie de un minim de 20-30 de tricouri simple (fie ele albe, negre sau colorate), precum si cateva tipuri de folii de termotransfer. Spre exemplu, exista multe tipuri de folii: obisnuita, cauciucata, sidefata, catifelata, elastica, reflectorizanta, metalica, etc. Pentru inceput va trebui sa va alegeti cateva tipuri pe care considerati ca vor fi mai des cerute de clientii dvs, si sa aveti cate o rola din fiecare. Spre exemplu, daca aveti un atelier de creatie vestimentara, este foarte probabil ca veti avea nevoie de folii sidefate sau catifelate. De asemenea, daca aveti un magazin care se ocupa cu personalizarea echipamentelor de protectie, atunci folia reflectorizanta nu va trebui sa lipseasca din prima dvs achizitie. Inca un consumabil de care veti avea nevoie va fi o rola de banda adeziva termorezistenta, ce va ajuta la fixarea materialului pe suprafata presei termice, in timpul transferului.
 
Puteti opta si pentru un kit initial de consumabile ce contine:
- 20 de tricouri albe Fruit of the Loom
- 5mp autocolant termotransfer Siser (culoare la alegere)
 
Totalul investitiei initiale in kit-ul de consumabile este de 99 euro fara TVA.

Durata amortizare investitie

Avand in vedere nivelul actual al cererii si al preturilor de pe piata, durata de amortizare este aproximativ 2-3 luni, insa in cazul unui numar mai mare de comenzi primite, aceasta poate scadea.

 

3. SPATIU

Spatiu de lucru necesar (m²)
 
Pentru desfasurarea activitatii in conditii optime, spatiul de lucru necesar este de aproximativ 4-6mp.
 

Cerinte locatie

 
Locatia in care va avea loc productia trebuie sa tina cont de cateva cerinte minime:
1. Amplasare intr-un vad comercial
2. Asigurarea unei bune iluminari a intregului spatiu de lucru, insa fara a lasa echipamentele in bataia directa a soarelui
3. Instalati echipamentele intr-o zona stabila, dreapta, cu cat mai putin praf
4. Asigurarea impamantarii prizelor
 

4. PERSONAL

Personal necesar si experienta: operator fara experienta (part time), grafician cu experienta, inginer proiectant

Desi puteti lucra si cu o singura persoana (cel putin la inceput cand nu aveti multe comenzi), va recomandam sa alegeti angajarea a doua persoane pentru o productie de calitate. Din cele doua, una sa fie operator grafica (experimentat) si una operator echipamente (nivel mediu sau experimentat). Este important ca personalul sa fie instruit in utilizarea echipamentelor, iar operatorul acestora sa aiba si cunostinte de mentenanta si calibrare.

 
Optional, puteti opta pentru un angajat part-time sau full-time (experienta nu este necesara) pentru a face livrari la clienti, sau puteti lucra direct cu o firma de curierat.
 

5. SERVICII

Service propriu
 
La pornirea unui business in domeniul personalizarii de materiale textile, este important sa puteti apela la o echipa profesionista pentru instalarea si punerea in functiune a echipamentelor, cat si pentru service in perioada de garantie cat si post-garantie. Z Spot Media dispune de cea mai mare echipa tehnica din tara, gata oricand pentru interventii rapide. Astfel, sunteti asigurati ca productia dvs nu va fi intrerupta mai mult decat este necesar.
 
Contracte de mentenanta si training
 

De asemenea, pentru a reduce sau elimina riscul de defectare a echipamentelor, trebuie sa aveti grija sa efectuati mentenanta acestora. Fie ca alegeti sa fiti instruiti cum sa faceti acest lucru singuri sau doriti sa incheiati un contract de mentenanta, echipa tehnica Z Spot Media va sta la dispozitie pentru orice solicitare. Astfel, va veti putea bucura de utilizarea acestui atelier fara griji, fara incidente si in conditii optime de lucru.

6. SFATURI UTILE

Pentru a avea succes, afacerea trebuie sa fie vizibila atat online, cat si offline. In mediul online, se poate crea un site de servicii, dar si pagini de Facebook, Youtube, etc. prin care sa se realizeze promovarea. In mediul offline se pot crea parteneriate cu alte companii, publica anunturi in ziare sau afisa bannere publicitare.
 
Dupa punerea pe picioare a atelierului si eficientizarea activitatii, se poate lua in calcul si extinderea afacerii. Iata cateva idei:
- Sectie de personalizare pentru materiale promotionale (presa termica, imprimanta sublimare, cutter plotter)
- Sectie de gravura laser (gravator laser, consumabile)
- Atelier pentru productie de etichete volumetrice
 
Este avantajos ca business-ul sa se bazeze inca de la inceput pe relatii comerciale de lunga durata cu furnizorii. Incheierea unui contract de consumabile va oferi beneficii precum: preturi foarte bune, oferte speciale (lichidari de stoc), termene de plata avantajoase, compatibilitate verificata a materialelor cu echipamentele utilizate). Pentru o afacere aflata la inceput de drum cu un volum mediu de lucru, vor fi necesare lunar consumabile in valoare de aproximativ 1000-1500 RON.
 



Alte cautari: ,

Nota 3 din 11 note.